fbpx

Blog

CRM Online, Wdrożenie CRM, Zarządzanie Sprzedażą Czy mała firma potrzebuje CRM-a?

Gdy znajomi pytają mnie czym konkretnie się zajmuje i co to takiego ten CRM to bardzo często odpowiadam, że CRM to narzędzie dla przedsiębiorców, którzy nie chcą by ich sprzedaż była przypadkowa i nieprzewidywalna. Brzmi to dla Ciebie wciąż bardzo enigmatycznie i nie jesteś przekonany czy niewielki biznes, który prowadzisz potrzebujesz CRM-a? Zapraszam do dalszej lektury :).

Dlaczego małe firmy nie używają CRM-ów?

Oczywiście są firmy nawet jednoosobowe, które z sukcesem korzystają z prostych narzędzi CRM, ale większość niewielkich przedsiębiorstw wciąż uważa CRM za narzędzie o którym warto pomyśleć, dopiero gdy firma urośnie. Miałem okazję być na kawie z parą przedsiębiorców, którzy twierdzili, że dopiero w przyszłości będą myśleć o wdrożeniu CRM-a, gdy firma już urośnie, ponieważ to większy wydatek. Na stoliku były łącznie trzy kawy i dwa ciastka. Cały rachunek w kawiarni wyniósł ok. 35 zł, czyli mniej więcej tyle ile używanie Inflow CRM dla dwóch użytkowników przez dwa miesiące!

Firma już wtedy obsługiwała kilkaset leadów miesięcznie i nie zawsze byli w stanie zapanować nad napływającymi zapytaniami o usługi. Gdy dodać do tego kilkuetapowy proces obsługi takiego leada, była to firma, która w relacji do kosztu odniosłaby wręcz niebotyczne korzyści z wdrożenia prostego CRM-a. Małe firmy niestety wciąż są przekonane, że CRM to skomplikowane narzędzie dla dużych graczy.

Kiedy CRM przyniesie małej firmie największe korzyści

CRM to narzędzie dla każdego przedsiębiorcy, który poszukuje nowych klientów, ale aby było nieco dokładnie to poniżej znajdziesz listę sytuacji, w których Twoja niewielka firma odniesienie największe korzyści z wdrożenia CRM. Pamiętaj, że poniższe warunki nie muszą występować łącznie. Każdy z nich osobno jest dobrym powodem by pomyślec o prostym CRM-ie.

  • Otrzymujesz zapytania od klientów. Jeżeli klienci kontaktują się z Tobą mailowo, przez telefon lub stronę internetową to potrzebujesz gromadzić informacje o zapytaniach i mieć możliwość przeprowadzenia takiego zapytania od leada do klienta. Niedawno stworzyliśmy video, w którym możesz dokładnie zapoznać się z przykładową konfiguracją takiego procesu: https://www.inflowcrm.pl/2019/07/10/jak-prowadzic-szanse-sprzedazy/.
  • Zatrudniasz handlowca. Nawet jeżeli jest jeden i w niepełnym wymiarze, to warto zadbać o to, aby budowana przez niego baza potencjalnych klientów tworzyła zasób firmy z którego można korzystać nawet po tym jak handlowiec odejdzie. Ten temat również szerzej opisywaliśmy na naszym blogu: https://www.inflowcrm.pl/2019/08/05/jak-zabezpieczyc-firme-przed-utrata-klientow-gdy-odchodza-handlowcy/.
  • Przestajesz pamiętać z kim i kiedy powinieneś się skontaktować oraz jakie firmy były zainteresowane usługami lub produktami, które sprzedajesz. Niedawno jeden z naszych klientów użył dokładnie tego argumentu: “zorientowałem się, że nie pamiętam wszystkich potencjalnych klientów”. CRM je dla Ciebie zapamięta :).
  • Chcesz skalować sprzedaż i pozyskiwać coraz więcej klientów. Uważam, że niewiele rzeczy robi zwiększeniu sprzedaży jak opisanie i usystematyzowanie procesu sprzedażowego. Jeżeli wiesz,  że wykonując pewien ciąg działań zwiększasz szansę na domknięcie sprzedaży, to dlaczego nie skonfigurować takiego procesu w CRM-ie, a on będzie nam zawsze sugerował te działania, które dają największe efekty.

To tylko kilka bardzo prozaicznych problemów i wyzwań z którymi spotykają się mali przedsiębiorcy, a z którymi może pomóc prosty CRM.

Prosta konfiguracja zamiast długotrwałego wdrożenia

Zanim pojawił się Inflow CRM, czyli nasz autorski CRM przez kilka lat zajmowaliśmy się dedykowanymi wdrożeniami CRM-ów. Wdrożenia niekiedy trwały miesiącami, a nawet ponad rok. Na końcu się okazywało, że uwarunkowania przez ten czas znacząco się zmieniły, a praca była niekiedy wykonywana ponownie w wybranych obszarach.

Tak to może wyglądać w dużej firmie, gdy nie jest ona przygotowana na wdrożenie. Jednak czy mała firma, w której to najczęściej właściciel firmy jest odpowiedzialny za sprzedaż potrzebuje takiego wdrożenia? Niekoniecznie, a najczęściej wystarczy konfiguracja pól w module klienci, zaimportowanie danych z pliku Excela oraz konfiguracja pierwszego prostego procesu na tablicy Kanban. Może to zająć zaledwie kilkanaście minut i można to wykonać samodzielnie.

Tworząc Inflow CRM dążyliśmy do tego, aby był on na tyle prosty i przejrzysty, aby każdy przedsiębiorca był w stanie samodzielnie, w krótkim czasie przeprowadzić wstępną konfiguracje i wdrożenie. Dodatkowo zawsze można liczyć na naszą pomoc w jak najlepszej konfiguracji CRM-a.

Wypróbuj za darmo przez 14 dni!

Kliknij po prawej stronie u góry strony niebieski przycisk “ZAŁÓŻ KONTO CRM”. Zostaniesz przeniesiony do formularza rejestracji konta CRM, które przez 14 dni będzie bezpłatne. Podczas rejestracji podaj adres email, hasło, a w polu domena wpisz nazwę domeny pod którą będzie znajdował się Twój CRM. Może to być np nazwafirmy.inflowstore.pl

Konto nie przedłuża się automatycznie, a więc możesz zrezygnować w dowolnej chwili bez żadnych konsekwencji. Jeżeli zdecydujesz się dalej korzystać z CRM-a to będzie on kosztował zaledwie 9 zł netto miesięcznie za użytkownika. Możesz również zdecydować się na płatność roczną, wówczas zapłacić tylko za 10 miesięcy czyli 90 zł netto, a my dorzucimy dwa miesiące gratis :).