fbpx

Blog

5 kroków do uporządkowanej bazy kontaktowej

Podczas kilku lat naszych doświadczeń przy wdrożeniach CRM-ów najczęstszym problemem, niekiedy nawet uniemożliwiającym rozpoczęcie pracy była nieuporządkowana baza kontaktowa rozrzucona po różnych plikach. Dlatego postanowiliśmy opublikować krótki poradnik w formie wpisu na blogu jak w 5 krokach uporządkować bazę kontaktów biznesowych. Nawet jeżeli nie korzystasz lub nie planujesz w najbliższym czasie korzystać z CRM-a to

Czytaj Więcej

Pierwszy CRM dla pośrednika finansowego

Wśród naszych klientów znaczący odsetek to firmy pośrednictwa kredytowego specjalizujące się w finansowaniu małych i średnich firm oraz wolnych zawodów. Dlatego postanowiłem napisać artykuł opisujący jakie korzyści z wdrożenia CRM-a uzyskują pośrednicy finansowi i jak może, a nawet powinien wygląd pierwszym CRM dla firmy pośrednictwa finansowego. Problemy, z jakimi przychodzą do nas firmy pośrednictwa finansowego:

Czytaj Więcej

Wykorzystanie tablic Kanban w sprzedaży

Jedną z podstawowych barier wdrożenia systemu CRM w firmie jest czynnik ludzki, a więc przygotowanie i należyte wdrożenie pracowników tak, aby wykorzystywali CRM w procesie sprzedaży. Niestety wiele wdrożeń upada, ponieważ CRM jest nieintuicyjny, a pracownicy traktują go jako nowy przykry obowiązek, a nie narzędzie, które długoterminowo poprawi ich wyniki. Aby CRM był bardziej przyjazny

Czytaj Więcej

Zarządzanie leadami w firmach szkoleniowych

Leady to tlen dla każdej firmy, szczególnie tych działających w B2B, a więc sprzedających swoje usługi firmom. W przypadku firm szkoleniowych proces pozyskiwania i zarządzania leadami może się znacząco różnić w zależności od rodzaju świadczonych usług szkoleniowych. Firmy szkoleniowe dzielą swoje usługi na dwa podstawowe rodzaje. Szkolenia otwarte oraz szkolenia zamknięte połączone często z projektami

Czytaj Więcej

Niemal każda branża potrzebuje innego rozwiązania CRM

Na rynku mamy dziesiątki, a może i setki systemów CRM. Obecnie większość z nich działa w modelu SAAS (oprogramowanie jako usługa – model abonamentowy) oraz posiada podstawową wersję w ograniczonymi możliwościami szybkiej i przystępnej konfiguracji. Niestety nie każda firma jest w stanie zaspokoić swoje potrzeby stosując jeden wspólny dla wszystkich system CRM. Dlatego tak często

Czytaj Więcej

Integracje, które usprawnią pracę handlowców

Istotnym elementem wdrożenia systemu CRM w firmie jest jego integracja z innymi narzędziami wykorzystywanymi w działaniach sprzedażowych. W dzisiejszym wpisie wymienimy kilka kluczowych integracji, które poprawią efektywność pracy, a także zwrócimy uwagę na to, czy zawsze warto integrować narzędzia. CRM ma pomóc przede wszystkim w usystematyzowaniu pracy oraz uporządkowaniu posiadanych informacji o naszych klientach. Jednak

Czytaj Więcej

Pomyśl zanim zaczniesz automatyzować

Gdy firma rośnie zaczynamy zauważać procesy i poszczególne ich elementy, które moglibyśmy zautomatyzować lub usprawnić. Jest to bardzo zdrowe podejście, które pozwala nam na wprowadzenie optymalizacji oraz z czasem wygenerowanie oszczędności w przedsiębiorstwie. Niejednokrotnie spotykaliśmy się jednak z niewłaściwym, a nawet bym powiedział – zbyt ryzykownym podejściem do automatyzacji procesów w organizacji. Zanim zaczniemy przeprowadzać

Czytaj Więcej

Kiedy zacząć korzystać z systemu CRM?

Wiele firm wciąż całkiem nieźle radzi sobie nie mając wdrożonego CRMa, ale nie oznacza to, że takie oprogramowanie nie podniosłoby znacząco wyników osiąganych przez taki biznes. W dzisiejszym wpisie wskażemy kilka sygnałów, które świadczą o tym, że CRM jest odpowiednim dla nas rozwiązaniem. CRM nie jest potrzebny każdej firmie, a największe korzyści osiągną firmy działające

Czytaj Więcej

Dlaczego warto wdrożyć CRM w firmie?

CRM już dawno przestał być ciekawostką i modą, która przyszła do nas zza oceanu. Systemy te są traktowane coraz częściej jako mierzalna inwestycja mająca na celu wygenerowanie oszczędności oraz wsparcie firmy w sprawniejszym generowaniu przychodów. Powodów wdrożenia oprogramowania CRM w firmie może być wiele, ale kilka z nich jest kluczowych i przewija się u większości

Czytaj Więcej